studiereis-kristianstad-2017.reismee.nl

Nosabyskolan

Vanmorgen zijn we in alle vroegte gaan ontbijten, om daarna naar de Nosabyskolan te gaan. We moesten met de bus hierheen en er werd ons verteld dat er elke 10 minuten een bus zou gaan. Eenmaal op het station aangekomen, bleek dat de bus maar om het half uur zou gaan. Waarschijnlijk zouden we te laat komen. Nadat we om 10 over 8 de bus hadden gepakt, waren we alsnog op tijd.

De directeur heeft ons informatie gegeven over de school. Hij heeft ons verteld hoe de school was opgedeeld en wat voor soort klassen er allemaal waren. De school is verdeeld in verschillende teams. Er is een team waarbij ze leren door middel van afbeeldingen en tekeningen. Een ander team leert door middel van techniek.

Ze hadden vandaag op deze school een speciale themadag. De kinderen mochten zelf kiezen wat ze zouden doen. Er waren een aantal excursie waar ze zich voor konden opgegeven. Ook konden ze zich opgeven voor dingen in de klas.

Nadat hij dit had verteld, werden we verdeeld in twee groepjes. Ik ben met mijn groepje naar een klas gegaan waarin kinderen van ongeveer 11 jaar zaten. Zij waren bezig met maken van vlaggetjes voor op de markt. Ik heb hier een aantal foto’s gemaakt. Deze kunnen jullie vinden bij de andere foto’s.

Na de lessen hebben we een rondleiding gekregen door de school van een aantal leerlingen. Toen we de hele school hadden gezien, zijn we met de leerlingen naar buiten gegaan. Op deze school hebben ze een veel grotere speelplaats dan wij hebben. Ze hebben hier namelijk verschillende voetbalvelden, een beachvolleybalveld, een skatebaan en verschillende speeltoestellen.

Na de rondleiding zijn we samen met de kinderen die ons hebben rondgeleid gaan lunchen. De lunch van vandaag was pasta en verschillende soorten groenten.

’s Avonds hebben we een rondleiding gehad door Kristianstad. De gids vertelde ons verschillende dingen over de stad. Ook verteld hij dat Nederland betrokken was bij het bouwen van de stad. De Nederlanders waren hierbij betrokken omdat er vroeger veel water was in Kristianstad. Wij hebben ervoor gezorgd dat dit probleem werd opgelost, zodat er huizen gebouwd konden worden.

Na deze rondleiding zijn we met z’n allen gaan eten in een restaurant in de buurt. Na het eten zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben we met z’n allen naar het Eurovisie Songfestival gekeken.

Morgen gaan we weer naar een andere school. Hierover kunnen jullie morgen lezen.

Till morgon!

M.B

Hoi juf Sharon! Hebben ze zoveel verschillende dingen op het schoolplein omdat er veel kinderen zitten op die school of is het voor een andere reden?
grtjes M.B